.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حماسه 9 دی ، روز پیوند عاشورایی امت با رهبر
وحید آرایی
حماسه 9 دی ، روز پیوند عاشورایی امت با رهبر

بیش از يك سال و نيم از فتنه سال 88 مي گذرد و ظاهراً فتنه شكست خورده و به پايان رسيده است، حال آنكه بر خلاف اين نماي ظاهري كه بسياري را مجاب و متقاعد كرده است، مقام معظم رهبري(مدظله العالی) در بيانات خود بارها و بارها به آن پرداخته و از آن صحبت مي كنند.
اصرار معظم له بر يادآوري بحث فتنه و هر از گاهي درباره آن سخن گفتن ناشی از اهمیت و ضرورت شناخت، بصیرت و هوشیاری نسبت به آن توسط مسئولین و مردم است به این دلیل که اولاً انقلاب در طول تاريخ 32 ساله اش با چند حادثه بزرگ كه كيانش را مورد هجمه قرار داد، مواجه شد و فتنه سال 88 يكي از حوادث بزرگ با قدرت تهديدكنندگي بسيار زياد بود.
ثانیاً فتنه سال 88 در شيوه و روش از آخرين دستاوردهاي تجربه شده غرب در براندازي حكومت ها برخوردار بود و دشمنان نظام و طراحان اين شيوه جديد كه در كارنامه شان موفقيت هاي زيادي داشتند، تلخ ترين و سخت ترين شكست را در فتنه 88 چشيدند و متحمل شدند.
فتنه سال 88 ناشی از سوءاستفاده استعمار نو و استکبار جهانی از آشوب های بعد از انتخابات و افراط و تفریط های معارضانی است که از قانون تمکین نکردند و آب به آسیاب دشمن ریختند.
مقام معظم رهبری با روشنگری و ایجاد فضای عبرت و تفکر به مدیریت بحران پرداختند و توانستند همچون طبیب حاذق به موقع درد را تشخیص دهند و با تجویز داروی شفابخش بصیرت و آگاهی به درمان آن اهتمام کنند.
نارضایتی از نتیجه انتخابات برای گروه ها و احزابی که موفق نمی شوند، امری طبیعی است ولی تبدیل نارضایتی ها به فتنه و آشوب های خیابانی پدیده ای غیرطبیعی و خطرناک و مخلّ مردم سالاری دینی است. از اینرو لازم است در نظام آموزشی و فرهنگی کشور به آموزش سیاسی و تبیین و قواعد مردم سالاری دینی اهتمام شود و رهبران احزاب سیاسی و جناح های فکری، مجهز به اخلاق پیروزی و اخلاق شکست شوند و معیارها و ضوابط و اخلاق اسلامی را در رقابت های سیاسی مراعات کنند تا هم فضای سیاسی کشور پرنشاط و مفتوح در پرتو فقاهت اسلامی باقی بماند و هم دشمنان به جامعه اسلامی چشم طمع ندوزند. به نظر می رسد کارگروهی از متخصصان تعلیم و تربیت اسلامی، روانشناسان و جامعه شناسان و فقیهان و صاحب نظران فرهنگی باید تشکیل شود و با نگاه علمی فتنه سال 88 را ریشه یابی نمایند و برای جلوگیری از بازتولید و استمرار و تکرار آن راهکار و راهبرد نشان دهند. مقاوم سازی افکار عمومی، وفاداری به قانون اساسی و ارتقای بینش و بصیرت خواص و عوام و تحکیم جایگاه ولی فقیه به عنوان کسی که سخنش در هنگامه اختلافات فصل الخطاب است، در مصون سازی و اعتلای انقلاب اسلامی نقش اساسی دارد.
مقام معظم رهبری با حسن تدبیر و الهام از سیره سلف صالح تلاش کردند تا با کمترین آسیب، بحران های بعد از انتخابات را مدیریت کنند و با استعانت از خداوند حکیم به همگان آگاهی دهند و مسیر تکاملی انقلاب اسلامی را هموار سازند و خسارت های ناشی از فتنه را پایین آورند.

این رویداد نشان داد که ولی فقیه عادل و عالم در حفظ سلامت و جمهوریت نظام تکیه گاه معتبر و مورد اعتمادی در همه اعصار است. به این ترتیب، قانون و نظر مقام معظم رهبري بايد فصل‌الخطاب همه باشد و اگر اين گونه نباشد هرج و مرج رخ مي‌دهد و عده‌اي از اين موقعيت سوء استفاده مي‌نمایند که در روز عاشوراي سال گذشته بعضي از فتنه‌گران به مقدسات مردم توهين كردند و دل مسلمين را به درد آوردند لکن مردم بصير و هوشيار ايران اسلامي در 9 دي ماه سال گذشته با حضور گسترده در سراسر كشور با جمهوري اسلامي، قرآن، ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسي تجديد ميثاق و اين روز به عنوان ماندگارترين روز تاريخ ايران اسلامی ثبت و ضبط نمودند.

روز 9 دي ماه از اين پس شاخصی برای بصیرت و حمايت از ولايت و رهبري خواهد بود.

وحید آرایی- دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو انجمن علوم سیاسی ایران.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

a 5 دي 1389
بسیار عالی وپرنغز بود .موفق باشید
علی 8 دي 1389
حماسه 9 دی تجلی دست خدا
حميد 8 دي 1389
كولاك كردي دكتر .امروز به بركت هوشمندي ودرايت مقام معظم رهبري (اطال الله العمره الشريف)ولي فقيه زمان و و لي امر مسلمين جهان وهمين طور بصيرت واتحاد ملت بزرگ ايران ، معاندان وبد خواهان ما هر روز مستآصل تر وذليل تر خواهند شد .موهبت الهي متوجه اين ملت است وبايد قدر آن را دانست .ما هم همانند نويسنده محترم -استاد ممتاز علوم سياسي- اميدواريم مسئولين ومقامات كشوري- از هر طيف وجناحي- در جامه عمل پوشاندن به اين رهنمودها اهتمام جدي بورزند. ان شاءالله كه همين طور خواهد بود.
حسن 8 دي 1389
حماسه 9 دی، فتنه گران را رسوا و تداوم انقلاب را بیمه کرد و این حماسه موجب افزایش اقتدار سیاسی نظام شد و حضور مردم در این روز دشمنان ناامید و مایوس کرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.